Och resan närmar sig

Hej bloggen! Förlåt för att jag inte riktigt hinner med dig. Det är inte meningen, men det är så mycket annat att tänka på hela tiden så du hamnar lite i skymundan.

Men jag är här nu! Och vi kan väl ta några saker som har hänt sedan sist då: 

– Vi har dragit igång träningarna med ungdomarna i Löparakademin. Grymt gäng som var med första träningen, så hoppas verkligen att de kommer imorgon också och kör alla tio veckor!

– Jag har jobbat som en blådåre på mitt riktiga jobb.

– Jag har inte tränat särskilt mycket utan sparar på krafterna för HERREGUD OM FYRA DAGAR SKA JAG SPRINGA MARATON!!!

– Jag har skrivit ett inlägg i ASICS-bloggen om mina tankar inför Barcelona Maraton.

– Jag och Malin har spelat in ett rykande färskt avsnitt av Sitt inte still. Vi pratar såklart mest om Barcelona, för vad skulle vi annars kunna prata om i dessa dagar? Släpps imorgon och finns där poddar finns.

– Jag har inte börjat packa som jag ju skulle göra ikväll pga har träning med Löparakademin imorgon kväll och åker till Spanien på fredag morgon… Ehh… kanske finns någon slags fe (packningsfe?) som fixar det åt mig inatt…

Jaaa… det är mycket Barcelona nu. Alltså jag är så sjukt pepp! På allt som har med denna helg att göra. Alltså långhelg i Barcelona mitt i mars, hur gött? Och förhoppningsvis kommer jag hem med en helt ny medalj till samlingen. Jag ska springa mitt livs andra maraton. Redan? Alltså, jag sprang ju precis mitt första känns det som. Jag är så pepp. Varenda snöstormsrunda i vinter har jag tänkt på Barcelona. När det har stormat och vinden har piskat i ansiktet har jag ändå lyckats ta mig ut och då har jag tänkt på Barcelona. Det är nu vi ska se om det var mödan värt…

 

2 reaktioner på ”Och resan närmar sig

  1. Anna skriver:

    Klart det är! Alla marathon är värda sina mödor. Så avis på dig nu, Barcelona låter ju typ hur najs som helst! Fast snö är också fint…..

Kommentera