Årets mål i siffror

Visst, de viktigaste målen med träningen är så klart att fortsätta, att ha en bra balans, att må bra osv. Men visst är det lite kul med mer konkreta mål också? Gärna med siffror!

Vi börjar med lite tidsmål.

2015 vill jag persa på både milen och halvmaran.
Halvmaran i fjol sprang jag på 2.14. I år skulle jag vilja fixa den på under 2 timmar, och slipper jag stå i toalettkö så kanske jag kan klara det.
Mitt nuvarande PB på milen är 55:46, och det är på Midnattsloppet Gbg – en riktigt backig bana. Så milen ska jag nog kunna persa på. En vacker dag hoppas jag kunna springa på sub50, men jag nöjer mig med PB vilket som. Men det är klart, ett par minuter skulle väl vara trevligt att skala av från de där 55:46.

Och så själva träningen då? Mål?
Jag fortsätter nog på min invanda bana med 4-5 pass i veckan. Eftersom alla pass inte är jättelånga och jättejobbiga (ibland är ju ett pass 30 minuter core t.ex.) så funkar just 4-5 pass ganska bra. Däremot vill jag komma igång med utomhuslöpningen igen. Visst blir det en del löpbandsspring och annan konditionsträning på Sats, men vill och måste ut igen. Därför tänker jag att i januari kör jag på som vanligt, men med minst ett utomhuspass i veckan, för att sedan gradvis öka på den mängden. Det är ju snart dags att ta tag i Göteborgsvarvsträningen, och då är det ju lämpligt att börja med långpassen igen. Men jag ska inte springa så mycket att jag skadar mig igen, det är det inte värt. Och jag ska inte tappa styrketräningen nu när jag äntligen har kommit igång med den också. Inte inte.

Summa summarum!
Halvmara: under 2 h
Milen: under 55:46
Träna: Så mycket som jag bara orkar och kan, minst 4 ggr i veckan, men gärna 5.

IMG_0123

3 reaktioner på ”Årets mål i siffror

Kommentera