Att synas i mörkret, ändå en bra grej

Vintersäsongen kommer snabbare än man tror, ja det där fruktansvärda eviga mörkret är ju i princip redan här. Och med mörkret kommer den där funderingen på när man ska springa eftersom man inte vill springa i mörker, och så kommer man återigen fram till att det är helt omöjligt att inte springa i mörker eftersom säsongen vare sig man vill det eller inte – är här.

Så idag surfar jag runt efter kläder som gör mig synlig under eftermiddags/kvällslöpningen i vinter. Jag är inte en jättefåfäng person, men jag tycker generellt att reflexvästar är så fruktansvärt fula och hängiga att de ger mig lite ångest.

Men nu har jag i alla fall hittat två västar som jag skulle kunna tänka mig.

Nummer 1 på den korta listan är denna

reflex

Frågan är bara om det är för lite reflex i den? Jag springer ju aldrig där det är kolsvart, skulle aldrig ge mig iväg någonstans utan bra belysning, så denna kanske räcker? Jag vet inte jag. Tycker i alla fall att den är både fin och verkar funktionell, så jag är lite sugen på den.

Alternativet är denna

reflex 2

Mer reflex i denna, men varför är den inte gul? Fattar inte varför tjejträningskläder så ofta måste vara rosa? Suck…

Nå, vad säger du? Hjälp mig!

Kommentera