Provar nytt

Förra veckan blev en… vad ska vi kalla det? … återhämtningsvecka? Ett par träningspass, men inte mer. Fast det var nog rätt välbehövligt. Men nu känns det gött att ha startat upp en ny vecka!

Jag fortsätter att styrketräna (fast har fortfarande inte vågat mig på maskiner eller vikter på gymmet), och idag tog jag mig i kragen och testade ett nytt pass. Grit Strenght kallas det, och liksom Bodypump (och övriga Body-pass) är Grit-passen Les Mills- koncept. Passet var kort (30 min) men sannerligen intensivt. Hade tänkt springa efteråt, men det orkade jag inte, var ju helt slut! Passet var uppbyggt på korta intervaller, bl.a. tabata. Alltså: helt jävligt, men alldeles underbart! Blir både förvånad och lite förbannad om jag inte har träningsvärk imorgon.

IMG_5467Efter-tränings-glad-selfie

2 reaktioner på ”Provar nytt

Kommentera